El diari de Tarragona, el dia 16 de març, va publicar un article sobre dues alumnes de la nostra Escola, l’Anna  B i la Maria L., que dins l’assignatura de francès han realitzat una revista per al turista francès que visita Reus.

Enhorabona! Bona feina! Us  convidem a que llegiu l’article sencer! El podeu descarregar al següent enllaç.

Una revista per al turista francès que visita Reus sortida d’una aula

Alumnes de quart d’ESO de l’Escola Maria Cortina posen en pràctica la llengua francesa elaborant una publicació digital i fent recerca amb treball de camp

Cristina Valls

Maria Laguardia i Anna Brevasón les creadores de la revista ‘Aujourdi’hui’, adreçada als turistes francesos. FOTO: A. González
Maria Laguardia i Anna Breva són les creadores de la revista ‘Aujourdi’hui’, adreçada als turistes francesos. FOTO: A. González
Anna Breva i Maria Laguardia són dues alumnes de quart d’ESO de l’Escola Maria Cortina de Reus que han creat una revista en francès adreçada als turistes que vénen a descobrir la capital del Baix Camp. La publicació s’anomena Aujourd’hui (avui dia). El projecte s’emmarca en l’assignatura de francès, amb la professora Neus Hernàndez al capdavant. «Vaig proposar a tot el grup d’alumnes de l’assignatura, una quinzena agrupada per parelles, que pensés un tema per poder crear una revista. Alguns van escollir ítems com ara la moda, l’esport, casos diversos de crims i, l’Anna i la Maria van tractar el turisme a la ciutat. La idea principal era que coneguessin una mica el format d’una publicació de revista i, després, triar un dels temes per desenvolupar un projecte conjunt. Finalment, vam escollir el de l’Anna i la Maria per penjar-lo al web del centre, perquè incloïa treball de camp», explica la professora Hernàndez. Abans, però, cada grup d’alumnes va exposar la seva recerca i la va defensar públicament davant professors i companys, ja que la proposta didàctica estava pensada perquè estructuressin la informació i la defensessin. «L’objectiu era dirigir tota la informació aconseguida basant-se en el públic a qui anava adreçada i justificar per què havien escollit el tema. Havien de vendre un producte, en definitiva», afegeix. Saber idiomes Aprendre idiomes és per a les dues alumnes un repte molt important i sempre present a l’etapa educativa. «Elles ja van començar amb l’anglès, cursos enrere, i saber francès és un valor afegit. Saber parlar llengües esdevé una oportunitat profitosa per a la seva trajectòria», completa la professora. Per la seva banda, l’Anna Breva explica que «vam escollir el turisme perquè, tant la Maria com jo, hem estiuejat amb gent francesa i ens va arribar que alguns francesos no han pogut fer-se entendre només en francès, i no dominaven prou bé l’anglès. Per això, vam decidir parlar sobre el turisme francès a Reus, un contingut d’interès per a aquesta mena de turista». La finalitat del projecte, en format  revista, vol ajudar, doncs, al francès que vol descobrir d’una manera senzilla com és la ciutat i quins atractius té. «Ens vam centrar una mica en com se sentiria algú de França en arribar a Reus i, especialment, en les diferències de costum i culturals que hi ha entre França i Reus; com els veiem i com ens veuen», diu Maria Laguardia.
Revista en francès, projecte de l’assignatura de francès del centre educatiu reusenc. FOTO: https://www.escolamariacortina.cat.
Gran part del material el van aconseguir fent recerques a internet i elaborant algunes entrevistes a unes companyes franceses per poder conèixer les seves experiències. «Teníem moltes idees, però per manca de temps no vam poder fer més treball de camp. Ens hauria agradat molt obtenir més informació de l’oficina de turisme fins i tot, o fer algunes enquestes per les diferents botigues del nucli antic de la ciutat per tal de saber si hi havia molta gent que parlés francès, però no vam tenir prou temps», descriuen les dues alumnes. Aquest treball de camp que descriuen, de fet, serà el treball que desenvoluparan al tercer trimestre i juntament amb la resta de companys i companyes de classe. «Serà el moment en què tot el grup d’alumnes, que ja sap manipular la plataforma per elaborar una revista, podrà desenvolupar  diferents temes relacionats amb la ciutat, com ara la seva gastronomia, la ruta modernista o les festivitats de Reus, entre altres continguts. Aquesta manera de treballar la llengua ja l’havíem dut a terme en altres cursos, però ho havíem dut a terme a través de blogs virtuals, no pas en format revista», expressa la professora Hernàndez.

PREINSCRIPCIÓ CURS 2023-24
Tertúlia sobre les proves PISA