L’etapa d’educació infantil és la porta de nous coneixements, hà bits i rutines que fan que l’alumnat creixi personalment, estableixi relacions entre iguals i prengui consciència de totes les seves possibilitats en relació a la seva personalitat i al seu aprenentatge de manera progressiva i amb una coordinació especÃfica i trimestral del professorat en relació a tot allò que engloba el procés d’aprenentatge del nostre alumnat.
Infantil
A l’Escola treballem perquè cada nen i nena en aquesta etapa assoleixi els hà bits i rutines necessà ries per aconseguir autoestima i autonomia en les accions dià ries i, alhora, es porta a terme un procés d’ensenyança – aprenentatge on l’alumnat és el protagonista. Totes les activitats es caracteritzen per un treball dinà mic, estratègic i molt experimental on els nens i les nenes són el centre partint del que pensen, del que fan i el que comuniquen. La conversa i el joc són trets d’identitat del treball ja que comporta que el nen o la nena sigui qui porti el procés d’aprenentatge amb sentit i amb autoregulació.
Jugar i aprendre, el primer contacte amb la llengua anglesa (3 h setmanals), la música, la psicomotricitat i la informà tica juntament amb l’aprenentatge dels diferents à mbits del coneixement configuren el dia a dia del nostre alumnat.
Al llarg dels tres cursos l’alumnat aprèn d’una manera significativa a partir dels coneixements bà sics situats en la realitat actual i donant importà ncia a la comunicació, a la curiositat, al descobriment i a l’experimentació per: entendre el món que els envolta, assolir les competències bà siques de cada à rea, progressar en el moviment i el domini del seu cos, créixer en els afectes i en les relacions i ser creatius.
Per últim, cal destacar que el treball que es duu a terme en el nostre dia a dia recull totes les necessitats educatives del nostre alumnat més petit donant resposta amb desdoblaments, reforços en petit grup i atencions individualitzades en els casos necessaris per adaptar-nos al ritme i a les caracterÃstiques bà siques en relació a l’aprenentatge de cada nen i nena.